Hvordan lage gode profilprodukter og «merchandise»?

Dere har kanskje jobbet hardt for å bygge et godt kundegrunnlag, publikum og merkevare. Er tiden inne for å designe og produsere profilprodukter og «merchandise» ? Her er 5 enkle trinn dere kan starte med:

1.Identifiser målgruppen

2.Definere hva man tror er riktig design

3.Finn den riktige leverandøren

4.Begynn å markedsføre dine profilprodukter

5.Bygg engasjement

No alt text provided for this image

1.Identifiser målgruppen 

Generelt sett kjenner du allerede ditt publikum. Dine kunder, følgere, fans, ansatte, eller samarbeidspartnere er trolig hovedmålgruppen din.

Å virkelig få mest mulig ut av dine  profilprodukter og «merchandise», krever at du tenker litt hardere over hvem målgruppen er, og hva de vil ha.

-Hvem vil ønske å kjøpe eller få disse produktene ?

-Hvor og hvordan samhandler du vanligvis med dem ?

-Hvorfor verdsetter de din bedrift eller varemerke ?

-Er det noen varemerker, budskap eller slagord målgruppen din liker best ?

Suksessen avhenger mye av:

-Målene dine, eller grunnen til å lage profilprodukter og «merchandise»

-Målgruppens identitet og ønsker

 

2. Lag det riktige designet for varene dine

Nå kommer den morsomme delen! Bruk det du har identifisert om målgruppen din, og målene dine for å lage profilprodukter og «merchandise». Involvere gjerne flere i prosessen, tenk gjerne konsepter o.s.v.

3. Finn den riktige leverandøren

Å velge riktig leverandør for å designe og produsere dine profilprodukter og «merchandise» kan være vanskelig, men velg noen som kan designe i flere produktkategorier, og som har den nødvendige kunnskap om produksjon. Viktig at produktet ser bra ut, har god kvalitet, og at det kan produseres til en fornuftig pris. Et godt design er først godt nok når du som oppdragsgiver oppnår din målsetning. Dette i sin tur fordrer at mottaker av et produkt virkelig liker det, og benytter det.

Profil Design Norge AS har over 30 års erfaring, og har også fått MERKET FOR GOD DESIGN i klassen industridesign av Norsk Designråd (nå DOgA).

Sist, men ikke minst, forsikre om miljø, sikker produksjon – tester og sertifisering.

Profil Design Norge AS er opptatt av miljø og produksjonsforhold, og rekke krav til av våre leieprodusenter, som også besøkes av uavhengige kontrollører.

 

4. Begynn å markedsføre varene dine

Når du har ferdigstilt varene dine, er det på tide å lansere produktet/produktene. Prøv å markedsføre varene dine på en måte som får målgruppen din til å engasjere seg, slik at det skapes interesse og begeistring for varene dine.

 

5. Bygg engasjement

Benytte styrken til sosiale medier som et salgsfremmende verktøy slik at målgruppen kan synlig og direkte engasjere seg.

Det må ikke alltid være komplisert:

Her viser vi et enkelt eksempel på et produkt fra oss som har gitt gode resultater for STIHL i Tyskland: Rucksack STIHL

Vi du vite mer, kontakt oss>>